keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Voihan kevät minkä teit...

Hejssan taas täältä Kiinasta, viikko alkoi hitaasti, mutta varmasti.

Maanantaina olin hieman väsynyt aamusta, sillä en ollut saanut kunolla nukuttua su-ma yönä. Nauroin siis vaan kaikelle mikä pelkästään kuulosti hauskalta ja kaikki kiinalaiset tuijottivat minua ihmetellen mille nauran. Olen huomannut ettei näihin ihan iske minun sarkastinen huumorini (sekä moni jolle selitän sen mille nauran niin ei vaan tajua), mutta sepä tekee siitä vielä hauskempaa minulle ;D Maanantaina menin aikasin nukkumaan joskus 22 jälkeen, koska minulla oli hieman vetämätön olo. Tiistaina sää olin aivan täydellinen, yli 20 astetta lämmintä ja tottakai suomalainenhan vetää päällensä kesävaatteet, mut kas kummaa eipäs ollutkaan viisasta. Lähdin työpäivän jälkeen vielä kävelylle 30 min päässä sijaitsevalle ostarille nimeltä Wenxhuing Plaza ja koska sieltä ei löytynyt muuta kuin ruokaa, niin tulin jo muutaman tunnin kiertelyn jälkeen takaisin. Huomasin silloin että minun kurkkuni alkaa mennä kipeäksi ja ääntä ei oikein enää tullut. Rupesin kuitenkin 23 aikoihin "nukkumaan",sitä ei kyllä voinut kutsua nukkumiseksi sillä heräsin noin 2 tunnin välein siihen että kurkkuni oli hyvin kipeä ja kuiva :S No kun keskiviikko aamu koitti päätin tunnollisesti mennä töihin panadolin voimin ja huomasin että se oli aika huono veto. Keskittyminen ei oikein pelannut ja kurkku oli niin kipeä että oli vaikeaa syödä lounas (dumplingsejä lihatäytteellä). Illan tullen päätin vain mennä makaamaan huoneeseeni, katsoa yhtä ihan hurjaa kiinalaista Kung Fu- sarjaa sekä yrittää syödä nuudeleita/juoda kuumaa vettä :) ( Tarkennuksena minun projektissa oleva tyttö näytti minulle tuon sarjan ja pitää minua nerona sillä osaan kertoa hänelle mitä tapahtuu seuraavaksi ja mistä hahmot keskustelevat vaikka kaikki onkin kiinaksi (Hahhah, kiitos kiinalaisten ylinäyttelemisen sarjassa)).
Tänään kun heräsin oli olo hieman erikoinen, (kiitos luoja ei koske enää kurkkuun) mutta nenä vuotaa ja yskittää hyvinkin paljon :P Olen ottanut hoitavaa astmalääkettä, ettei vaan mikään tauti menisi keuhkoihin. Täällä on nytkin jotain 23 astetta lämmintä ja minä sen kun makaan vaan sisällä :S Nämä kiinalaiset opettivat minua myös tilaamaan vaatteet netistä, sillä sieltä ne ovat kuulemma halvempaa ostaa. Saa nähdä mitä minulle tulee, kun tilasin vaatteita yhdestä heidän verkkokaupasta tänne koululle! :o Ruoka-aika kun alkoi lähestyä niin minun ihana ohjaajani toi minulle ruokaa alhaalta ja 3 pussillista hedelmiä :) Kyllä nämä ihmiset täällä on niin ystävällisiä ja mukavia! Ajattelin että kun menen kaupungille ostan hänelle jotain vastalahjaksi.
Huomenna pitäisi sitten olla kunnossa, sillä sovittiin toisen Lauran kanssa että menen hänen luokseen yöksi ( JEE NORMAALI VESSA). Tapaamme Lauran isolla shoppailukadulla (Guan Qian Street) ja käydään syömässä jossain kiinalaisessa :) Joten tänään vaan loikoillaan ja huomen sit menoks eli ensi kertaan! Zai Jian!

Ohjaajani toi minulle tällaista riisivelliä, jossa on persikan paloja.

Nam, leipäää :)

Paaljon hedelmiä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti